Biuro rachunkowe – jak pokonać konkurencję?

Konkurencja na rynku biur rachunkowych jest naprawdę duża. Zdobycie nowych klientów i utrzymanie tych, którzy korzystają z usług naszego biura nie jest więc łatwe. Konkurencję można jednak pokonać stosując kilka sprawdzonych sposobów. Przede wszystkim warto zadbać o to, aby stale ulepszać swoją ofertę, aby wyróżniała się ona na tle ofert konkurencji i przyciągała zainteresowanie klientów. Na pewno pomogą w tym usługi dodatkowe oraz udogodnienia dla przedsiębiorców. Świetnym pomysłem jest oferowanie narzędzi internetowych oraz mobilnych, dzięki którym klienci nie będą musieli osobiście dostarczać dokumentacji do biura. Dotarcie do klientów na pewno ułatwia korzystanie z rachunkowości online, która obecnie jest bardzo popularna i pozwala uniknąć różnego rodzaju problemów związanych chociażby z dostępem do dokumentacji, czy komunikacją z biurem rachunkowym Opole. Okazuje się bowiem, że właśnie te czynniki są jedną z najczęstszych przyczyn podejmowania przez przedsiębiorców decyzji o zmianie biura. Warto więc zdecydować się na udostępnianie swoim klientom aplikacji do fakturowania online, dzięki którym dodatkowo można ograniczyć koszty oraz czas przeznaczony na wystawiania, dostarczanie oraz wprowadzanie dokumentów do systemu księgowego.

Oprócz nowoczesnych rozwiązań usprawniających prowadzenie ewidencji i dający przedsiębiorcy szybki wgląd w dokumentację należy też zadbać o formy kontaktu z naszym biurem. Podstawą jest w dzisiejszych czasach strona internetowa. Powinny się na niej znaleźć wszystkie istotne informacje dotyczące m.in. pracowników biura, jego historii, a także referencje i wyczerpujące dane kontaktowe. Publikując referencje, czy opinie należy zadbać o to, by były one wiarygodne i łatwe do sprawdzenia przez potencjalnych nowych klientów. Jeśli chodzi o grafikę, to na pewno trzeba postawić na przejrzystość. Ponadto szata graficzna musi być przyjemna dla oka, a najważniejsze informacja odpowiednio wyróżnione – warto podkreślić zwłaszcza te cechy, które .odróżniają nas od konkurencji. Na stronie warto też umieścić ofertę, obejmującą wszystkie świadczone usługi, np. prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, przygotowywanie rachunku zysków i strat, czy tworzenie deklaracji podatkowych.
Serwis internetowy nie wystarczy – trzeba jeszcze zadbać o to, aby klient nas znalazł. Najprostszym sposobem jest pozycjonowanie. Dzięki temu strona naszej firmy wyświetli się jako jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania. Kwestią, która także wymaga uwagi jest określenie zasięgu reklamy. Warto umieścić informacje o stronie na portalach z katalogami oraz reklamować swoją firmę w lokalnych mediach. Reklama jest skuteczna wyłącznie wtedy, gdy trafia o określonej grupy odbiorców, do których kierujemy swoje usługi. Warto więc ustalić grupę docelową i umieszczać reklamy tam, gdzie spełnią one swoją funkcję, np. na blogach tematycznych, stronach branżowych, czy portalach prawnych. Nie można też zapomnieć o wizytówkach, szyldach reklamowych, czy gadżetach dla klientów.

Tags

 
 
 
 
Live Chat Software