Biuro rachunkowe – zasady współpracy

Udana współpraca z biurem rachunkowym opole wymaga przestrzegania przez obie strony kilku zasad. Warto o nich pamiętać, ponieważ to właśnie dzięki nim wzajemny kontakt będzie przebiegał bez zakłóceń, co ma ogromne znacznie dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Przede wszystkim ważne jest to, by pamiętać, jakie są obowiązki biura rachunkowego. Oczywiście jest to prowadzenie księgowości w zakresie składek zus, podatków, doradztwa podatkowego, leasingu oraz wszelkich kosztów prowadzenia działalności. Co ważne biuro powinno również zapewniać wszelką pomoc w zakresie prawa podatkowego, zus, vat, czy kosztów uzyskania przychodu. Przedsiębiorca może od niego oczekiwać także profesjonalnego doradztwa podatkowego oraz reprezentowania firmy w sądach oraz instytucjach podatkowych. W razie takiej potrzeby biuro powinno skierować przedsiębiorcę do odpowiedniego specjalisty. W zakres usług podmiotu księgowego wchodzi również prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem pracowników, tym m.in. prawidłowe skonstruowanie umowy o pracę, umowy o dzieło, czy umowy zlecenia z pracownikiem.
Kolejnym niezbędnym elementem udanej współpracy z księgowością opole jest możliwość natychmiastowego kontaktu. Przedsiębiorca powinien zawsze jak najszybciej poinformować księgowość o wszelkich problematycznych kwestiach podatkowo – prawnych. Bardzo często dzięki odpowiednio wczesnej interwencji można uniknąć wielu przykrych konsekwencji, związanych chociażby z podatkiem dochodowym, bilansem, deklaracjami podatkowymi, czy deklaracjami zus. Aby mieć pewność, że kontakt będzie natychmiastowy warto przed podpisaniem umowy dokładnie określić zakres współpracy. Umowa powinna być obustronnie korzystna, a w razie potrzeby warto ją renegocjować, dodając nowe ustalenia. To właśnie w umowie należy zawrzeć mi.n. informacje o tym, czy biuro będzie prowadzić także listę płac, rachunek zysków i strat, bądź dokumentację związaną z amortyzacją, leasingiem, czy samochodem w firmie.
Elementem, bez którego udana współpraca nie będzie możliwa jest także poświęcenie odpowiedniej ilości czasu na wykonanie związanych nią obowiązków. Dobrym pomysłem jest wyznaczenie pełnomocnika, który będzie zajmował się dostarczaniem dokumentów do biura i z biura do firmy. Jest to świetne rozwiązanie i to bez względu na to, czy nasza firma jest spółką cywilną, czy spółką z o.o. Odpowiednio wczesne przysyłanie dokumentów na temat dochodu, czy kosztów uzyskania przychodu pozwoli na terminową realizację zobowiązań. Zasadą, o której również warto pamiętać jest przygotowanie się do spotkania z doradcą – przyda się lista pytań i kwestii, które chcemy poruszyć, np. odnośnie doradztwa podatkowego opole. Ponadto przed podpisaniem umowy z biurem warto sprawdzić zakres polisy OC, którą ma ono wykupione. Dzięki temu w razie popełnienia przez księgowego jakichkolwiek błędów na rzecz zleceniodawcy przedsiębiorca może uzyskać odszkodowanie. W przypadku wątpliwości co do zapisów umowy warto skorzystać z usług doradcy podatkowego, który sprawdzi, czy jest ona obustronnie korzystna.

 
 
 
 
Live Chat Software