Czy trzeba obawiać się zmiany biura rachunkowego?

Prawidłowe prowadzenie dokumentacji podatkowej, kadrowej i płacowej to zadanie, które zazwyczaj zlecane jest biurom rachunkowym. Niektóre z takich podmiotów funkcjonują od wielu lat i obsługują dużą liczbę klientów. Z czasem może zdarzyć się tak, że obsługa nie jest już satysfakcjonująca, a obowiązujące zasady stają się uciążliwe. Chodzi tu przede wszystkim o konieczność dostarczania wszystkich dokumentów w wersji papierowej, podczas gdy obecnie można to zrobić online. Niestety wielu przedsiębiorców tkwi w takim niesatysfakcjonującym układzie i to nawet wtedy, gdy w rozliczeniach pojawiają się błędy, a w firmie coraz częściej przeprowadzane są kontrole skarbowe. Przyczyną takiego stanu rzeczy są obawy związane z koniecznością zmiany biura rachunkowego opole. Tymczasem wbrew pozorom nie jest to czynność trudna, choć oczywiście wymaga odpowiedniego przygotowania. Warto więc zdecydować się na taką zmianę, zwłaszcza wtedy, gdy jesteśmy rozczarowani usługami, a konkurencja oferuje atrakcyjniejsze ceny, lepiej wykwalifikowaną kadrę, czy szerszy zakres usług w tej samej cenie.

Z oferty nowoczesnych biur rachunkowych może skorzystać zarówno spółka cywilna, jak i spółka z o.o. a także każde inne przedsiębiorstwo. Profesjonalny outsourcing księgowy to przede wszystkim możliwość dostępu do autorskiego programu, pozwalające na śledzenie wszystkich zapisów księgowych online. Dzięki temu przedsiębiorca może bez problemu sprawdzić aktualny stan dokumentacji i szybciej zauważyć ewentualne błędy. Ponadto tego rodzaju biuro zapewnia obsługę doskonale wykwalifikowanych, certyfikowanych księgowych. Zapewniają oni najwyższą jakość usług oraz wsparcie zarówno osobiste, jak poprzez telefon, czy pocztę elektroniczną. Niemniej istotne jest to, że w nowoczesnych biurach całą dokumentację można przesyłać drogą elektroniczną, np. za pośrednictwem skanów. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli wybrane biuro ma swoją siedzibę daleko od siedziby naszej firmy.
Bardzo wygodne jest także to, że nowoczesne biuro zapewnia klientowi reprezentację przed organami administracji oraz przesyłanie deklaracji podatkowych. Każda z tych usług wymaga oczywiście udzielenia odpowiednich pełnomocnictw. Co ważne, podmiot świadczący usługi księgowe musi posiadać ubezpieczenie OC na kwotę co najmniej 15 tysięcy euro. Warto jednak wybrać takie, które ubezpieczyły się na wyższą kwotę, ponieważ jest to niejako potwierdzenie ich kwalifikacji. Nie warto więc obawiać się zmiany na lepsze, zwłaszcza że księgowi z nowego biura udzielą dokładnych instrukcji, dzięki którym przenosiny przebiegną bez żadnych zbędnych zakłóceń i stresu. Warto jednak pamiętać, aby sprawdzić jaki obowiązuje nas okres wypowiedzenia, aby w odpowiednim czasie je złożyć. Najlepiej rozwiązać umowę z końcem roku, dzięki czemu pracownicy nowego biura będą mieli dość czasu, aby zapoznać się z dokumentacją i przygotować wszelkie niezbędne deklaracje zus, czy podatkowe. Odpowiednie przygotowanie się do przenosin sprawi, że nowi księgowi będą mogli płynnie wdrożyć się w księgowość naszej firmy.

 
 
 
 
Live Chat Software