Duże czy małe biuro rachunkowe?

Podjęcie decyzji i zleceniu prowadzenia księgowości firmie zewnętrznej to zaledwie pierwszy krok kub profesjonalnej obsłudze księgowej. Krokiem drugim i najważniejszym jest z pewnością wybór podmiotu, który zapewni wysoką jakość usług, atrakcyjne ceny i poczucie bezpieczeństwa. Jednym z najczęstszych pytań, które w takiej sytuacji stawia sobie przedsiębiorca jest to, czy wybrać biuro małe, czy duże. Oczywiście w teorii każde biuro powinno oferować taką samą jakość usług każdemu ze swoich klientów i bez względu na ich ilość. Jednak teoria sobie, a życie sobie, dlatego warto przemyśleć tą kwestię, zwłaszcza że z punktu widzenia klienta różnice w obsłudze są bardzo istotne.

Duże biuro to na pewno większa oferta i zakres usług. Poza tym w takich podmiotach często zatrudniani są nie tylko księgowi, ale również radcy prawni, informatycy, czy specjaliści zajmujący się konkretnymi branżami. Można w nich skorzystać nie tylko z usług związanych z rachunkowością i podatkami, ale także ze wsparcia w zakresie pozyskiwania dotacji, czy reprezentowania przed sądami. Wydawać by się mogło, że wybór dużego biura ma same zalety. Jednak należy pamiętać, że w takiej firmie będziemy klientem jednym z wielu, a przez to anonimowym. Problemem bywa również rozproszona odpowiedzialność, kiedy to za prowadzenie dokumentacji odpowiada kilka osób i na dobrą sprawę niemożliwością jest ustalenie, która z nich popełniła błąd, np. w obliczeniu składek zus. W dużych biurach problemem jest także to, że trudno jest skontaktować się z osobami odpowiedzialnymi za dokumentację klienta. Zwykle klienci mogą korzystać z infolinii lub kontaktować się drogą mailową, a na odpowiedzieć trzeba trochę poczekać. Są to kwestie dość istotne, choć warto jeszcze dodać, że w dużych podmiotach zwykle czas pracy jest dłuższy od standardowego, co może niektórym przedsiębiorcom odpowiadać.
Małe biuro to przede wszystkim możliwość osobistego spotkania się z księgowym, który zajmuje się księgowością naszej firmy. Dzięki temu zawsze można liczyć na indywidualne podejście oraz wprowadzenie rozwiązań optymalizujących wydatki firmy. Ponadto małe biura cechują się też nieszablonowością działania, która polega przede wszystkim na szczegółowym uwzględnianiu potrzeb klienta. Siłą rzeczy podmioty takie nie zawsze są w stanie zaoferować tak szeroki pakiet usług jak duże firmy księgowe. Niemniej przedsiębiorcy korzystający z usług małych biur mogą otrzymać dokładnie taką ofertę, jakiej najbardziej potrzebują. Zazwyczaj takie podmioty oferują prowadzenie ksiąg oraz obsługę kadrowo-płacową. Jednak przedsiębiorca może też otrzymać wsparcie w zakresie pozyskiwania dotacji, a po udzieleniu stosownych pełnomocnictw także reprezentację przed urzędami.
Jak więc widać wybór między dużym a małym biurem zależy w dużej mierze od naszych oczekiwać. Jeśli zależy nam na bliskiej relacji z księgowym oraz możliwości rozwiązywania pilnych problemów poza standardowymi godzinami pracy to lepiej wybrać biuro małe. Natomiast, w przypadku, gdy liczymy na szeroki zakres usług i dodatkową ofertę, warto wybrać biuro duże.

 
 
 
 
Live Chat Software