Jak porównywać oferty biur rachunkowych?

W internecie dostępnych jest wiele porównywarek biur rachunkowych, ale nie wszystkie dają odpowiednie możliwości, pozwalające na kompleksowe porównanie oferty. Z tego względu warto wiedzieć na co zwrócić uwagę, aby zoptymalizować korzyści z nawiązanej współpracy. Jest to niezwykle ważne, ponieważ negatywne skutki złego wyboru mogą być niezwykle bolesne i doprowadzić nawet do upadku firmy.

Generalnie usługi rachunkowe najłatwiej można porównać biorą pod uwagę dwie kwestie – zakres wykonywanych prac oraz jakość usług. W pierwszym przypadku nie jest to trudne, ponieważ zdecydowana większość profesjonalnych biur rachunkowych udostępnia wszystkie niezbędne informacje na swoich stronach internetowych. Warto jednak dodatkowo sprawdzić, czy pozornie mało istotne detale, takie jak chociażby zakres usług dodatkowych, czy wykonywanie prac spełniających indywidualne potrzeby konkretnego klienta.
Jeśli chodzi o jakość, to porównanie biur pod tym względem nie jest już takie proste. Co może nam pomóc? Na pewno opinie klientów biura, zwłaszcza tych, którzy współpracują z nim od wielu lat. Rekomendacje są niezwykle istotne i mogą stanowić cenny punkt wyjścia do oceny jakości. Istotne jest jednak to, aby opinie pochodziły z wiarygodnego źródła, czyli od przedsiębiorców korzystających z usług tegoż biura.
Kolejnym elementem wpływającym na jakość usług są z pewnością ich koszty. Nie ma się co okłamywać – w przypadku usług rachunkowych niska cena zawsze idzie w parze z niską jakością. Biuro, które konkuruje z innymi niską ceną zwykle ma pewne cechy charakterystyczne, takie jak:
zatrudnianie pracowników o minimalnych kwalifikacjach lub bez kwalifikacji,
masowa obsługa i brak indywidualnego podejścia do klienta,
liczne błędy rachunkowe będące efektem przeciążania pracowników ilością pracy,
brak inwestowania w rozwój kompetencji i aktualizowanie wiedzy pracowników.
Nietrudno zauważyć, że takich podmiotów lepiej unikać.
W przypadku, gdy ceny usług plasują się na tzw. średniej półce można mieć pewność, że biuro nie prowadzi wojny cenowej, lecz stara się utrzymać stały poziom kosztów. Zwykle takie podmioty oferują odpowiedni standard usług i zapewniają swoim klientom najwięcej korzyści.
Ceny rażąco wyższe od obowiązujących w innych biurach wcale nie świadczą o wysokiej jakości usług. Najczęściej są one charakterystyczne dla centrów księgowych dużych marek, w których płaci się głównie za prestiż, a poziom usług jest standardowy.
Po porównaniu cen warto zwrócić uwagę na częstotliwość kontaktów ze strony firmy księgowej. Rzadki kontakt lub całkowity jego brak wcale nie oznacza, że wszystkie w biurze przebiega sprawnie. W przypadku, gdy biuro kontaktuje się z przedsiębiorcą wyłącznie w okresie rozliczeniowym, czy w terminach płacenia podatków może oznaczać, że ignoruje ono nieprawidłowości w dokumentach. Może ono też pracować pobieżnie i tych nieprawidłowości nie dostrzegać. Jeśli biuro na bieżąco kontaktuje się w sprawie rozwiązywania różnego rodzaju problemów, można mieć pewność, że jest ono godne zaufania.
Porównując biura koniecznie trzeba też sprawdzić wysokość sumy gwarantowanej polisy OC oraz sposób kontaktu z klientem i przekazywania dokumentacji. Niemniej ważny jest okres funkcjonowania na rynku i posiadanie przez pracowników stosownych certyfikatów.

 
 
 
 
Live Chat Software