Podpisanie umowy z biurem rachunkowym

Nowe możliwości

Mniejsze firmy mają więc naprawdę duże pole do popisu. Dzięki uproszczonej rachunkowości i większej swobodzie tego typu jednostki nabierają większego znaczenia. Jeśli zmiany przyjmą się właściwie to większość mniejszych firm, zyska dodatkowy kapitał pochodzący właśnie z uproszczonych zasad księgowości. Roczny dochód danej placówki będzie większy i dlatego będzie ona w stanie samodzielnie utrzymać się na rynku. Z takiej formy pomocy skorzystają głównie ci, którzy ponosili największe koszta właśnie na sprawach związanych z księgowością. Dla niektórych firm jest to więc skuteczny ratunek i szansa na zaistnienie na rynku lokalnym.

Początkujący przedsiębiorcy nigdy nie mają zbyt łatwo na rynku. Problemy mogą pojawić się już na samym starcie firmy, jeśli nie mamy w załodze kogoś, kto zna się na prowadzeniu dokumentacji. W działalności gospodarczej te kwestie są kluczowe i firma nie może funkcjonować bez osób znających się na księgowości i finansach. Małym firmom nie opłaca się jednak zatrudniać księgowego na cały etat. W takich przypadkach wybierają oni raczej biuro rachunkowe, ponieważ w ten sposób rozliczenia są wykonywane raz na jakiś czas. Nie każdy jednak jest obeznany na ten temat i dlatego większość firm nie może obejść się bez biura rachunkowego.

Jak wybierać biuro

Drugą znaczącą kwestią jest kryterium, według którego powinniśmy wybrać odpowiednie biuro. W tym wypadku na pewno liczy się renoma danego miejsca. Im lepsza firma z doświadczeniem co jednocześnie przekłada się na jakość usługi, tym lepiej. Lata spędzone na rynku są ważną kwestią, ponieważ profesjonalizm zazwyczaj pojawia się z doświadczeniem.

Trzeba zachować ostrożność

Przed podpisaniem jakiejkolwiek umowy, powinniśmy ją gruntownie przeczytać. Wszystkie kruczki prawne mogą być później na tyle wiążące, że przez jeden podpis możemy mieć w przyszłości problemy. Zanim jednak zaczniemy cokolwiek podpisywać, powinniśmy zbadać dane biuro rachunkowe. Zawsze najważniejszym czynnikiem jest legalność działania biura. Możemy już na samym początku poprosić o wgląd do tak zwanych dokumentów rejestracyjnych. W ten sposób mamy pewność, że biuro rozlicza się z fiskusem i działa w pełni legalnie w naszym kraju. Następnym krokiem jest sprawdzenie osób zatrudnionych tam. To właśnie oni mają zajmować się w przyszłości naszymi rachunkami i rozliczeniami. Musimy postawić na specjalistów takich, którzy posiadają kwalifikację potwierdzoną dokumentem takim jak certyfikat księgowy. Księgowość nie jest dla wszystkich.

Jak sprawdzić czy księgowy posiada certyfikat

W tym wypadku nie, jest to jakiś większy problem. Listę osób posiadających dany certyfikat znajdziemy na stronie internetowej Ministerstwa Finansów. Niektóre biura mogą jednak mówić, że zatrudniają tylko i wyłącznie doradców podatkowych, ale i to możemy zweryfikować, wystarczy tylko wysłać odpowiednie zapytanie do Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Wszystko można sprawdzić tak, więc jeśli jesteśmy osobami dbającymi o każdy szczegół na pewno nie, damy się oszukać. Wbrew pozorom tak naprawdę usługa prowadzenia ksiąg rachunkowych nie wymaga wcale dodatkowych uprawnień dlatego też w tym celu, musimy zwracać uwagę kto, zajmuje się naszymi finansami. Najlepiej, jeśli pracownicy biura posiadają wspomniane certyfikaty księgowe bądź też inne świadectwa kwalifikacyjne. Jest to nic innego jak dokumenty potwierdzające ich kwalifikacje zawodowe jakże ważne, jeśli faktycznie zależy nam na pełnej jakości usługi.

Opinia

Jeśli nie jesteśmy pewni czy dane biuro rachunkowe cieszy się renomą to niektóre informacje, znajdziemy w internecie. W ten sposób będziemy mogli poczytać opinie innych ludzi na temat wybranego przez nas biura. Ryzyko, że trafimy na oszusta, spada o połowę więc takie dodatkowe źródło informacji, może ostatecznie przełożyć się na naszą decyzję i wybór placówki.

 
 
 
 
Live Chat Software