Usługi księgowe – jak porównać ofertę?

Na rynku funkcjonuje wiele biur rachunkowych, ale nie w każdym z nich jakość usług jest na takim samym poziomie. Nie dziwi więc fakt, że trudno jest wybrać jeden, konkretny podmiot, w którym zdecydujemy się podpisać umowę i powierzyć ważne dla firmy dokumenty. Wymaga to przede wszystkim zastanowienia się nad tym, jakie są nasze oczekiwania i potrzeby. Dopiero wówczas można przejść do kolejnego ważnego punktu, jakim jest porównanie ofert. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Oto kilka podpowiedzi, dzięki którym wybór biura będzie znacznie łatwiejszy.

Najłatwiejszym elementem do porównania jest oczywiście zakres prac. Generalnie nie ma chyba biura, które takich informacji nie udostępniałoby na swoje stronie internetowej. Warto więc zajrzeć do kilku serwisów i sprawdzić, jakie czynności znajdują się w ofercie biura. Zwracamy uwagę szczególnie na te, które nas interesują – zwykle jest to nie tylko prowadzenie księgowości, ale także dokumentacji kadrowo-płacowej, czy reprezentacja przed urzędami. Niektóre biura pomagają również w pisaniu wniosków kredytowych oraz oferują controlling – są to usługi dodatkowe, których nie każdy przedsiębiorca potrzebuje.
Kluczowym elementem, który koniecznie trzeba wziąć pod uwagę porównując oferty jest jakość usług. To właśnie od niej zależy poprawność wyniku finansowego przedsiębiorstwa. Cechę tą trudno jest porównać, ponieważ charakter tego typu usług jest niematerialny. Niemniej istnieje kilka sposobów, dzięki którym można zorientować się, czy wybrane biuro zapewnia wysoki poziom usług.
Ocenę jakości na pewno ułatwią referencje, jakie biuro rachunkowe otrzymało od swoich klientów. Opinie te powinny podchodzić od wiarygodnych źródeł, dlatego lepiej z dużą rezerwa podchodzić do opinii umieszczanych w internecie. Najbardziej wiarygodne są referencje umieszczone na stronie internetowej biura. Są one napisane przez klientów, a prawdziwość zawartych w nich twierdzeń można potwierdzić, dzwoniąc do firmy, która je wystawiła.
Kwestia, na którą także trzeba zwrócić uwagę oceniając jakość usług, to oczywiście cena. Zbyt niska oznacza, iż biuro przejęło strategię konkurowania. Cechy charakterystyczne takich podmiotów to przede wszystkim nastawienia na obsługę masową, przez co zaangażowanie w sprawy klientów jest niewielkie. Ponadto w takich biurach zatrudniani są pracownicy o minimalnych, a nawet niewystarczających kwalifikacjach, którzy w dodatku są przeciążeni pracą. Skutkuje to błędami rachunkowymi, które mogą narazić przedsiębiorce na dodatkowe koszty. Ceny rażąco wyższe od przeciętnej także nie gwarantują wysokiej jakości, ponieważ najczęściej wynikają z prestiżu danego biura. Najlepiej zdecydować się na usługi firmy proponującej ceny umiarkowane, gdyż gwarantuje to odpowiedni standard usług.
W ocenie jakości pomocne może być także sprawdzenie, czy zatrudnieni przez biuro pracownicy posiadają uprawnienia zawodowe lub odpowiednie certyfikaty. Profesjonalne biuro nie będzie takich danych ukrywać, dlatego jeśli mamy problem z dostępem do tego typu informacji, lepiej zdecydować się na ofertę innego podmiotu.

 
 
 
 
Live Chat Software