Wybór biura – ważne kwestie

Choć wydawałoby się, że obecnie bez problemu znaleźć można biuro rachunkowe, które zajmie się księgowością naszej firmy, to jednak okazuje się, że wybór usługodawcy wcale nie jest oczywisty i łatwy. Przede wszystkim trzeba mieć na względzie fakt, że taka współpraca trwa zwykle przez co najmniej kilka lat. Właśnie dlatego wybór partnera powinien być starannie przemyślany i dokonany w oparciu o kilka obiektywnych czynników.

Na co trzeba zwrócić uwagę? Na pewno na to, jakie dokładnie prace składają się na obsługę rachunkową w interesującym nas biurze. Zakres prac, które wykonywane są biurach rachunkowych najczęściej jest dość podobny, ponieważ wynika on z przepisów prawa. Najczęściej można więc skorzystać z kompleksowej obsługi w zakresie rachunkowości podatkowej oraz dokumentacji kadrowo-płacowej. Jednak w niektórych biurach oferta jest zwiększona o rachunkowość finansowo-zarządczą, dzięki której przedsiębiorcy mają pełny wgląd w kondycję finansowa swojej firmy. Na pewno takie usługi są bardzo pomocne, dlatego warto sprawdzić, czy interesujące nas podmiot je świadczy.
Kolejna ważna kwestia dotyczy liczby klientów obsługiwanych przez biuro. Generalnie bez względu na wielkość biura i liczbę klientów jakość obsługi powinna być na wysokim poziomie. Niestety teoria sobie, a praktyka sobie. W dużych biurach obsługiwanych jest wielu klientów, więc każdy z nich jest bardziej anonimowy. Często w takich podmiotach panuje też chaos organizacyjny, a odpowiedzialność jest rozproszona. Odbija się to negatywnie na efektach pracy, a przez to również na wyniku księgowym. Oczywiście zaletą dużych biur jest z pewnością potencjalnie szersza specjalizacja oraz więcej usług komplementarnych, które wykraczają poza standardowe usługi rachunkowe. W małych biurach klient zawsze może liczyć na indywidualną opiekę. Ponadto tego rodzaju podmioty wyróżniają się nieszablonowymi działaniami, do których zalicza się m.in. niezwykle sprawną komunikację z klientem, uwzględniającą jego potrzeby. Bliska relacja z klientem ma wiele zalet. Przede wszystkim oznacza ona gotowość do rozwiązywania różnego rodzaju problemów, nawet tych pilnych poza wyznaczonymi godzinami pracy. Ponadto gwarantuje to większą dbałość o powierzona przez klienta dokumentację.
Oczywiście wybierając biuro trzeba sprawdzić, czy ma ono aktualną polisę OC oraz jakie uprawnienia i certyfikaty mają zatrudnieni w nim pracownicy. To sprawy oczywiste, podobnie zresztą jak sprawdzenie referencji innych klientów. Nieco mniej oczywistą kwestią, która ma jednak duży wpływ na przyszłą współpracę jest to w jaki sposób dokumenty będą przekazywane do biura. Każdy podmiot księgowy powinien pod tym względem wykazywać się dużą elastycznością, ponieważ nie każdy klient ma czas i możliwości, aby co miesiąc osobiście dostarczać dokumenty do siedziby biura rachunkowego opole. Najwygodniejsze jest po prostu przekazywanie dokumentów za pomocą dedykowanej aplikacji internetowej, udostępnianej klientowi po podpisaniu umowy. Wówczas wszystkie wprowadzone dokumenty są widoczne od razu zarówno dla pracowników biura, jak i dla przedsiębiorcy.

 
 
 
 
Live Chat Software